تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - راهنمای بازاریابی برندها در ماه رمضان

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

راهنمای بازاریابی برندها در ماه رمضان

دسته: مدیریت تبلیغات، فروش و بازار، ارائه خدمات به مشتریان، تاریخ ارسال: چهارشنبه 3 تیر 1394

راهنمای بازاریابی برندها در ماه رمضان

رمضان مانند کریسمس تبدیل به فصلی از مصرف‌گرایی و توجه به خرید فزاینده شده است. بازاریاب‌ها برای بهره بردن از فرصت‌های بی‌شمار و همچنین جلوگیری از اشتباهات پرهزینه بازاریابی در این فصل، باید از نحوه بازاریابی بهینه در این فصل آگاه باشند. در این بخش قصد داریم به‌ صورت خلاصه به برخی از جنبه‌های بازاریابی در ماه رمضان که در موفقیت بازاریابی فصلی در مناطق مسلمان‌ نشین مفید هستند، اشاره‌ کنیم.

  • پیش‌ زمینه‌ای مختصر در مورد ماه رمضان

رمضان یک مناسبت اسلامی است که در طول نهمین ماه از تقویم قمری رخ می‌ دهد. مسلمانان در این ماه از هرگونه خوردن و آشامیدن درطول روز خودداری می‌ کنند. استعمال دخانیات نیزازاین قاعده مستثنا نیست. اعضای خانواده هرروز عصر گرد هم می‌آیند و پس از غروب آفتاب روزه خود را افطار می‌کنند و گاهی اوقات تا ساعات اولیه صبح مانده و لحظات خوشی رو با دوستان و خانواده سپری می‌کنند.

  • بازاریابی در ماه رمضان سال 2015

قبل از اینکه وارد جزئیات درباره بازاریابی رمضان شویم لازم به ذکر است که رمضان سال 2015 از عصر هفدهم ژوئن لغایت هفده جولای رخ می‌دهد و پس‌ازآن نیز عید فطر هست. کمپانی‌هایی که قصد تبلیغ در طول این ماه را دارند، بایستی از قبل برنامه‌ ریزی کنند زیرا بسیاری از شرکت‌های ناشر ماه‌ها قبل رزرو می‌شوند. درهرحال گاهی اوقات امکان‌ پذیر است که حتی پس از شروع ماه رمضان نیز اقدام به ایجاد کمپین‌های بازاریابی کرد. ممکن است در این شرایط فروشگاه‌هایی که خواستار تبلیغ توسط آن‌ها هستید، در طول ماه رمضان دچار کمبود کارکنان شوند و یا به دلیل ساعات کاری پایین، سرعت کمتری در پاسخگویی داشته باشند، این موارد در کشورهای مسلمان سنتی مانند عربستان سعودی بیشتر به چشم می‌خورد.


نمادهای رمضان به‌ وفور در تبلیغات استفاده می‌شوند :

هلال ماه

هلال ماه یکی از رایج‌ ترین نمادهای اسلامی است. امروزه این نماد در پرچم کشورهای مختلف و ارگان های اسلامی و حتی هلال‌احمر دیده می‌شود. اولین هلال ماه قابل‌ رؤیت نشان‌ دهنده آغاز هرماه شامل رمضان و شوال، که شروع آن عید فطر هست، است. با توجه به ارتباط عمیقی که بین اسلام و هلال ماه در اذهان مردم وجود دارد، امروزه این نماد یکی از رایج‌ترین ابزارها در تبلیغات و بازاریابی در ماه رمضان هست. اگر شما قصد انجام تبلیغات بصری را در طول ماه رمضان دارید، استفاده از هلال ماه را در نظر داشته باشید.

خرما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های وعده افطار در طول ماه رمضان خرما هست و به همین دلیل از آن در کمپین‌های تبلیغاتی ماه رمضان به‌ وفور استفاده می‌شود. خرما اولین خوراکی است که در وعده افطار خورده می‌شود و پیشینه آن در سنت ماه رمضان به آغاز اسلام برمی‌گردد.
Image and video hosting by TinyPic

فانوس

استفاده از فانوس در بسیاری از کشورهای مسلمان به دلیل ساعات طولانی بیداری در طول این ماه، امری رایج است. درنتیجه فانوس به یکی از نمادهای اصلی ماه رمضان به‌خصوص در کشورهایی همچون مصر که این سنت شروع‌شده، بدل گشته است. اگرچه فانوس همانند هلال ماه رایج نیست اما بسیاری از کمپین‌های بازاریابی از آن برای انتقال مفهوم رمضان در تبلیغات خود استفاده می‌کنند.



توپ

طبق سنت کماکان در بسیاری از کشورهای مسلمان مانند مصر، عربستان سعودی، یمن و دیگر کشورها، برای اشاره به زمان آغاز سحری، یک توپ آتش می‌کنند. توپ به‌عنوان یادبودی از دورانی است که بسیاری از مسلمانان ساعت نداشتند و ازاین‌ رو امروزه یکی از نمادهای ماه رمضان هست. بسیاری از کمپانی‌ها از روش‌های خلاقانه‌ای برای جا دادن یک توپ در تبلیغات ماه رمضان خود استفاده کرده‌اند.



  • بودجه‌های تبلیغاتی ماه رمضان

با توجه به رابطه تنگاتنگ و روزافزون بین ماه رمضان و مصرف‌گرایی در طول این ماه، کمپانی‌های مصرف‌کننده محور بودجه تبلیغاتی خود را در طول این ماه می‌افزایند. مطالعات نشان می‌دهند که میزان افزایش بودجه تبلیغاتی در این ماه نسبت به ماه‌های دیگر حدود 20 درصد هست. با توجه به حجم بالای تقاضا برای فضای تبلیغ ، بسیار مهم است که کمپانی‌های خواستار تبلیغ از اینکه به چه طریقی می‌توانند بیشترین بهره را از بودجه تبلیغاتی خود بهره ببرند، آگاه باشند. در غیر این صورت ممکن است صرف این بودجه نتیجه عکس دهد.

  • احترام به فرهنگ در پیام تبلیغاتی

بازاریاب‌ها بایستی دقت لازم را در انتخاب پیام تبلیغاتی داشته باشند تا این پیام همیشه احترام به فرهنگ و سنت اسلامی را رعایت کند. گاهی ممکن است بازاریاب‌ها باهدف خلق یک تبلیغ جذاب به‌اشتباه چیزی را به نمایش درآورند و یا جمله‌ای را بکار برند که به‌زعم برخی مسلمانان بی‌احترامی تلقی شود. بازاریاب‌ها بایستی همواره به یاد داشته باشند که رمضان یک آئین مذهبی همراه با قیدهای احساسی قوی در جامعه هست که باید مورد احترام واقع شود. همه پیام‌های تبلیغاتی باید توسط افراد محلی مورد بازبینی قرار بگیرند تا از مشکلات این‌ چنینی جلوگیری به عمل آید و لطمه‌ای به ارزش برند وارد نگردد.

  • زمان مناسب بازاریابی در طول ماه رمضان

بسیار مهم است که بازاریاب‌ها از این مورد آگاه باشند که مسلمانان از مصرف دخانیات و مواد غذایی خودداری می‌کنند و بنابراین به دلیل فعالیت‌های شبانه در طول خواب روزانه دچار کاهش انرژی می‌شوند. بنابراین اگر فعالیت‌های بازاریابی شما در زمان‌های معین قابل پیاده‌سازی است، بهتر است از اجرای آن در طول روز خودداری شود. بهترین مجموعه‌های تلویزیونی در طول ماه رمضان پخش می‌شوند و فضای تبلیغاتی بسیار با ارزش است. مطالعات نشان می‌دهند استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ساعت آخر شب 12 تا 3 بامداد در طول ماه رمضان در کشورهایی مثل عربستان سعودی به بالاترین میزان خود می‌رسد. بازاریاب‌ها باید این بازه زمانی را غنیمت شمرده و بودجه تبلیغاتی خود را برای جذب بیشترین مخاطب صرف کنند.

  • بازاریابی B2B درماه رمضان

با توجه به اینکه بسیاری از کشورها ساعات کاری در طول ماه رمضان را کاهش می‌دهند و بسیاری از کارگرها در طول این ماه بازده کمتری دارند، در بسیاری از موقعیت‌ها بازاریابی B2B در این ماه مناسب نیست. برخی کمپانی‌ها ممکن است محصولات و سرویس‌های خاصی داشته باشند که برای کسب‌ وکارهای دیگر جذاب باشد اما در طول ماه رمضان برای اکثر کمپانی‌ها این‌گونه نیست. فضای تبلیغاتی در این دوره به دلیل نرخ بالای تقاضا بسیار باارزش است بنابراین کسب‌وکارهای B2B بایستی برخی از بازاریابی‌های خود را در این دوره تقلیل دهند مگر آنکه این بازاریابی‌ها باهدف ایجاد حسن نیت برای برند باشد.

  • نتیجه‌گیری

کلام آخر اینکه بازاریاب‌های موفق از این موضوع آگاهی دارند که در صورت اجرای صحیح کمپین‌های بازاریابی برای محصولات و سرویس‌های مناسب، ماه رمضان می‌تواند یک دوره بسیار سودمند باشد. این بازاریاب‌ها مخاطبین خود را می‌شناسند، به باورهای آن‌ها احترام می‌گذارند و سعی در ایجاد کمپین‌های خلاقانه‌ای می‌کنند که حین جذب مخاطبین جدید با زمینه ماه رمضان تطابق داشته باشد.


منبع : آموزش بازاریابی
 http://www.mrsz.ir/blog/marketing-education.html


ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط How do you get taller? در تاریخ جمعه 17 شهریور 1396 07:44 ب.ظ ارسال شده است
wonderful put up, very informative. I ponder why the other
experts of this sector do not notice this. You should continue your writing.
I am confident, you've a great readers' base
already!

این نظر توسط http://perpetualfan4268.snack.ws در تاریخ دوشنبه 23 مرداد 1396 04:21 ب.ظ ارسال شده است
I loved as much as you'll receive carried out right here.
The sketch is tasteful, your authored material stylish.
nonetheless, you command get bought an shakiness over that
you wish be delivering the following. unwell unquestionably come
further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield
this hike.

این نظر توسط How can you get taller in a week? در تاریخ یکشنبه 15 مرداد 1396 10:45 ب.ظ ارسال شده است
I'm impressed, I have to admit. Seldom do I come across a blog that's both educative and engaging, and without a doubt, you
have hit the nail on the head. The problem is an issue
that too few folks are speaking intelligently about.
I am very happy I stumbled across this during my hunt for something concerning this.

این نظر توسط تبادل لینک در تاریخ سه شنبه 7 مهر 1394 11:31 ق.ظ ارسال شده است

سلام خسته نباشید سایت قشنگی دارید خوشحال میشیم تبادل لینک داشته باشیم
میتوانید لینک خودتون رو به آسانی و رایگان در لینکدونی سایت اخبار اسلحه و نظامی ثبت کنید. این سایت دارای رنک 5گوگل می باشد و تاثیر عالی در افزایش رتبه گوگل شما دارد.
در صورت تمایل برای تبادل لینک به پورتال تبادل لینک به آدرس زیر مراجعه کنید.
http://www.army-well-being.net/link

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir