تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - راز​های موفقیت 60 ساله پورشه 911

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

راز​های موفقیت 60 ساله پورشه 911

دسته: مدیریت تبلیغات، فروش و بازار، CRM و مدیریت مشتری ، برندسازی و مدیریت برند، تاریخ ارسال: چهارشنبه 3 تیر 1394

پورشه 911 را باید یکی از اصیل‌ترین سوپراسپرت‌های تاریخ دانست. این کوپه با نزدیک به 50 سال قدمت، به یک سمبل برای اتومبیل‌های اسپرت تبدیل شده و هر نسل آن، بهترین در کلاس خود بوده و همواره رقبا را به چالش کشیده است. در طول تولید 911، این کوپه با کم‌ترین تغییرات ممکن، آن‌هم جهت بهبود آیرودینامیک روبرو شده است. به همین دلیل است که جرمی کلارکسون؛ مجری برنامه تلویزیونی تاپ گیر عقیده دارد که طراحان پورشه، تنبل ترین طراحان دنیا هستند. زیرا که هر نسل آن با نسل پیشین تفاوت چندانی ندارد.

  

911، دومین مدل تولیدی پورشه پس از 356 بود که در سال 1948 معرفی شده بود. 356، از نظر ظاهری بسیار به فولکس واگن بیتل شبیه بود، بنابراین فردیناند پورشه تصمیم گرفت تا برای طراحی مدل 911، سبک جدیدی را مطرح کند که اگرچه، شباهت زیادی به 356 داشت، تفاوت در جزئیات آن نیز بسیار بود. در واقع هدف از معرفی 911، معرفی نمونه اسپرت و قوی‌تر فولکس واگن بیتل افسانه‌ای بود.


قوانین فیزیکی حاکی از آن هستند که به منظور تقسیم وزن بهتر و پایداری بیش‌تر، موتور باید در جلو یا وسط نصب شود. اما پورشه 911 از این قوانین تبعیت نکرده و موتور 6 سیلندر تخت آن در پشت اکسل عقب نصب شده است. از نظر تئوری، این اقدام، باعث می شود تا رانندگی با 911، نیرنگ آمیز و گول زننده باشد. در عمل نیز همین اتفاق افتاد و هیجان و لذت بی‌نظیری را ارائه داد که تا به امروز با 911 بوده است و می توان یکی از دلایل موفقیت آن‌را، باید در لذت رانندگی با آن جستجو کرد.

پورشه در دهه 70 میلادی، ایمان خود را به 911 از دست داد و عقیده داشت که دیگر پتانسیلی برای تکامل بیش‌تر این مدل وجود ندارد. مدیر عامل وقت پورشه؛ Ernst Fuhrman، از اینکه 911 با مدلی بزرگ‌تر جایگزین شود، راضی بود. در اینجا بود که کوپه موتور جلو پورشه با موتور 8 سیلندر خورجینی، چشم به جهان گشود. این کوپه که 928 نام داشت، در سال 1978 و در اوج دوران بحران نفتی، عنوان «اتومبیل سال» را به خود اختصاص داد. با وجود اینکه 928، سریع‌تر از تمامی 911ها حتی انواع توربو بود، فضای بیش‌تری داشت و رانندگی با آن راحت‌تر بود، نتوانست موفقیت 911 را کسب کند. و تولید آن پس از 18 سال، در 1995 پایان یافت.

 

گویی برای مشتریان، هیچ پورشه ای نمی‌توانست جایگزین 911 شود. شاید آن‌را بتوان در فرم اصیل بدنه آن جستجو کرد که در طول سال‌ها، تغییر چندانی پیدا نکرده است. به هر حال، پورشه به این نتیجه رسید که 911 هنوز جای تکامل دارد و بیش از پیش، وقت و هزینه صرف توسعه 911 کرد.دلیل دیگری که برای محبوبیت 911 وجود دارد، آنست که 911 و پورشه هم معنی هستند! وقتی از پورشه نام برده می شود اولین موردی که به ذهن خطور می کند 911 است. به عبارت دیگر، 911 به شناسنامه پورشه تبدیل شده است. و این، یک مورد بی‌نظیر است که کم‌تر اتومبیل‌سازی در دنیا می‌تواند چنین ادعایی کند

اما آنچه که باعث موفقیت 911 در طول این سال‌ها شده است را باید در ارائه تعبیر آن از کلمه «اسپرت» جستجو کرد. پورشه 911 را باید یک کوپه اسپرت واقعی دانست چراکه نه تنها می توان در پیست‌ها با آن، نهایت لذت و هیجان را تجربه کرد بلکه قابلیت استفاده روزمره را نیز دارد. دید خوب به بیرون، مصرف سوخت پایین‌تر نسبت به اتومبیل‌های دیگر این کلاس، فضای کافی برای دو سرنشین بزرگ‌سال و دو کودک در عقب که آن‌ر‌‌ا به یک کوپه اسپرت خانوادگی تبدیل کرده است، سواری نرم و ده‌ها مورد دیگر، باعث شده تا چنین ویژگی منحصر به فردی در 911 پدید آید. تنها تعداد انگشت شماری از کوپه‌های اسپرت دیگر، ویژگی مشابهی دارند که در بارزترین نمونه باید به آئودی R8 و نیسان GT-R اشاره کرد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط plaza.rakuten.co.jp در تاریخ دوشنبه 23 مرداد 1396 03:29 ب.ظ ارسال شده است
Hi there, just became aware of your blog through Google, and found that it is really informative.
I'm gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future.
A lot of people will be benefited from your writing.
Cheers!

این نظر توسط What causes pain in the back of the heel? در تاریخ یکشنبه 15 مرداد 1396 04:18 ب.ظ ارسال شده است
This website truly has all the information I wanted
concerning this subject and didn't know who to ask.

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir