تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - نمونه هایی از بازاریابی چریکی

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

نمونه هایی از بازاریابی چریکی

دسته: مدیریت تبلیغات، فروش و بازار، تاریخ ارسال: شنبه 6 تیر 1394

بازاریابی چریکی GUERILLA MARKETING در تمام دنیا مورد استقبال برندها قرار گرفته است و این روزها می‌بینیم که برندهای کوچک و بزرگ دست به اجرای کمپین با رویکرد بازاریابی چریکی یا پارتیزانی می‌زنند.

متأسفانه در کشور ما همچنان بازاریابی سنتی یکه‌تاز بازاریابی و تبلیغات است و برندهای داخلی شجاعت آزمون این نوع بازاریابی مدرن را ندارند.


Bounty


Nikon

Parkinson’s Victoria


Sharpie

Swiss Cancer Foundation

121

کمپین مک دونالدز : بجای پرداخت نقدی، عشق بورزید


مک دونالدز در سال‌های اخیر ساختار کمپین‌های بازاریابی خود را تغییر داده و این دگرش باعث بالا رفتن میزان اثربخشی کمپین مک دونالدز در حوزه بازاریابی شده است.
در سال گذشته مک‌دونالدز کمپین اصلی خود با نام “من عشق می‌ورزم” را با چند زیر کمپین شروع کرد و در سال ۲۰۱۴ هم نمونه‌هایی از آن را شاهد بودیم
mcdonalds-ads1

برای مثال کمپین مک دونالدز با نام سنگ، کاغذ و قیچی .


McDonalds-Rock-Paper-Scissors

مشتریان در هنگام سفارش غذا به پیشنهاد مسلول صندوق با وی سنگ، کاغذ، قیچی بازی می‌کنند و در صورت برنده شدن در بازی، سفارش خود را رایگان دریافت می‌کنند.

حال با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات لیگ فوتبال آمریکایی یا سوپربول ۲۰۱۵ Super Bowl و در راستای ادامه کمپین مک دونالدز، در فروشگاه‌های منتخب این رستوران کمپینی با نام ” با عشق ورزیدن بپردازید Pay with Lovin ” از تاریخ ۲ تا ۱۴ فوریه اجرایی خواهد شد.


mcdonalds-2


در این کمپین از مشتریانی که سفارش سیب‌زمینی سرخ کرده می‌دهند، به‌صورت اتفاقی خواسته می‌شود تا با مادرشان تماس بگیرند و بگویند که دوستش دارند، فرزند یا خانواده خود را در آغوش بگیرند… و به دیگران عشق بورزند.
افرادی که این‌کار را انجام می‌دهند، هزینه‌ای بابت سفارش خود پرداخت نخواهند کرد.


کمپین توقف خشونت علیه زنان: به من نگاه کن!


کمپین توقف خشونت علیه زنان: به من نگاه کن!


کمپین چریکی نسکافه در کرواسی با هزار ماگ قرمز

رند نسکافه Nescafe از شرکت نسله در یک کمپین تبلیغاتی گسترده در حوزه برندینگ اقدام به برگزاری یک برنامه بازاریابی چریکی کرده است. در این کمپین نسکافه Nescafe از دو فضای مجازی و محیطی استفاده کرده است.
شرکت نستله با قرار دادن ۱۰۰۰ عدد ماگ قرمز رنگِ معروف نسکافه در طول مسیر عابرین پیاده در مناطق مختلف و قفل کردن آنها به نرده‌ها و صندلی‌ها توجه عابرین را به خود جلب کرده است.
این ماگ ها متعلق به عابرین هست و می‌توانند آنها را در اختیار بگیرند، اما این ماگ‌ها قفل چهار رقمی دارند!!!

Nescafe-Red-Mug--نسکافه-3

اینجاست که شبکه‌های اجتماعی به کمک یک کمپین چریکی محیطی می‌آیند؛ عابرینی که در نزدیکی ماگ‌ها هستند با مراجعه به صفحه نسکافه در فیسبوک و وارد کردن آدرس دقیق ماگ، رمز قفل ماگ را دریافت می‌کنند.




Nescafe-Red-Mug--نسکافه1

در نهایت عابرین پس از باز کردن قفل و در اختیار گرفتن ماگ قرمز نسکافه می‌توانند با مراجعه به اولین دکه نستله ( نسکافه Nescafe ) نوشیدنی گرم و رایگان دریافت کنند. البته اینجا تنها یک نوشیدنی دریافت نمی‌کنند بلکه یک ماگ دیگر هم دریافت می‌کنند تا با یک نفر دیگر از نسکافه خوردن لذت ببرند.


Nescafe-Red-Mug--نسکافه-4









ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط How did the Achilles tendon get it's name? در تاریخ دوشنبه 16 مرداد 1396 04:53 ق.ظ ارسال شده است
I'm not sure where you are getting your information, but
great topic. I needs to spend some time learning more or
understanding more. Thanks for fantastic information I was
looking for this information for my mission.

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir