تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - قول برند

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

قول برند

دسته: مدیریت تبلیغات، فروش و بازار، برندسازی و مدیریت برند، تاریخ ارسال: یکشنبه 7 تیر 1394
برند است و قولش !

قول برند قرارداد نانوشته میان برند و قلب مخاطبانش است که تعهد و پایبندی به آن موجب اعتماد و حفظ ارتباط عمیق و ماندگار میان یک برند و مشتریانش می شود. پایبندی برند به حرفهایی که زده و اینکه تا چه حد توانسته است به مخاطبانش این خوش قولی را ثابت کند بارزترین فاکتور برای یک ممیزی اجمالی از میزان تثبیت جایگاه برند در ذهن و قلب مشتری است.

مفهوم قول برند در رویکرد بازاریابی به عنوان "ارزش های پیشنهادی" و در رویکرد فروش به عنوان "پیشنهاد منحصر به فرد فروش" مطرح می شود و در برخی از منابع و مباحث آموزشی برندینگ ، قول برند را برابر با همان بیانیه جایگاه سازی برند می دانند . اما قول برند در واقع در امتداد بیانیه جایگاه سازی به ظهور می رسد. اگر بیانیه جایگاه سازی برند را زمین حاصل خیزی در نظر بگیریم که نهال برند در آن جوانه زده و رشد و نمو پیدا می کند ، قول برند میوه نهایی این درخت برند است. این میوه باید جذاب باشد و همه ساله به بار بنشیند..

قول برند معمولاً حاوی تعدادی از این بخشها و موضوعات است : ویژگی های کارکردی محصول یا خدمت ، منافع و مزایای کالا ، تجربیات احساسی و عاطفی ناشی از استفاده کالا ، ارزشهای پیشنهادی برند و المانهای شخصیتی و هویتی که به دلیل انتخاب آن برند نصیب مشتری می شود. اما آنچه که قول برند را تبدیل به وعده ای برای ایجاد ارتباطی ماندگار میان برند و مخاطب می کند صرف جملات و کلماتی برای ارائه این موضوعات نیست. به عبارت دیگر زمانی که شما هنوز برندی برای کالایتان ندارید و یا هنوز به عنوان یک برند قوی در ذهن مشتریانتان شکل نگرفته اید ، مشتری برای اعتماد به ادعای شما باید ریسک کند و با حدس و گمان پیش برود. اینکه در ارزشهای پیشنهادی فروش و یا بیانیه جایگاه سازی تان چه چیزی به او می گویید در این مرحله اعتمادی برای خرید ایجاد نمی کند. اما در مورد یک برند با جایگاهی تثبیت شده ، این قول او و عمل به وعده برند است که برای مخاطب آرامش خاطر ایجاد می کند و بدون هیچ دغدغه خاطری آن کالا را می خرد.

قول برند می تواند در قالب جملاتی به شکلی هنرمندانه و جذاب به مخاطبان اعلام شود و یا می تواند به شکلی هوشمندانه تر و ماهرانه تر در طول زمان و به واسطه تجربه مشتریان پس از استفاده کالا درک شود. برندهای مطرح این کار را کرده اند و مخاطبان بسیاری حتی بدون آنکه از متن قول برند آنها خبر داشته باشند و یا آن را در جایی خوانده باشند ، همان چیزی را از برند انتظار دارند و در عمل می بینند که برند در طی سالها فعالیت به آن پایبند بوده و از قولش عدول نکرده است.
سالها پیش پست فدکس ( FedEx ) قول داده بود که بسته های پستی را یک شبه به مقصد می رساند و امروزه همچنان این وعده در ذهن همه کسانی که با فدکس کار کرده اند جای گرفته و حتی کسانی که هیچ وقت بسته ای را با فدکس پست نکرده اند به این قول اعتماد دارند.
برای تدوین و حفظ قول برند باید سه نکته مهم را در نظر داشت :
1- باید یک نیاز مشخص را برطرف کند و یک منفعت آنی به مشتری برساند.
 2- باید موثق و معتبر باشد و بتوانید آنرا اثبات کنید و مخاطبان آنرا به عنوان قول برند شما باور کنند
 3- باید همیشه و هر زمان و تحت هر شرایطی حفظ و به آن عمل شود.
همچنین قول برند باید متمایز از رقبا و متناسب و هماهنگ با هویت یکپارچه ای از برند باشد که در فرآیند برندینگ خلق شده است. از سویی دیگر باید مواردی همچون ارزشهای سازمانی ، ویژگی های کالا و خدمات ، شرایط محیطی کسب و کار ، منابع انسانی و زنجیره تامین ، کانالهای توزیع ، رویکردها و قواعد تبلیغاتی و ارتباطی برند و همه مسائلی که در ارائه برند به مخاطب تأثیرگذارند در نظر گرفته شود و قولی داده نشود که بعدها به یکی از دلایل فوق قادر به برآورده ساختن نباشیم.
قول برند شاید مهمترین جنبه برند است که در ایران کمترین توجه به آن می شود . حرف زدن و عمل نکردن رویه معمول اکثر برندهای ایرانی شده و برندینگ در تبلیغات و برنامه های ارتباطی خلاصه شده و صبر و استقامت بر شیوه ای مدون و ثابت برای ایجاد اعتماد میان برند و مشتریان مبدل به سخت ترین و تقریباً کار غیرممکنی در ذهن صاحبان عجول برندها گردیده است.
فارغ از تمامی موارد تکنیکی تدوین و حفظ قول برند ، ابتدایی ترین اصل کسب و کارهای سنتی در کشور ما از دیرباز ، خوش قولی و وفای به عهد بوده که کشورهای پیشرفته بدون ادعایی اخلاقی مبنی بر رعایت این اصل ، آنرا به شکلی کاملاً سازمان یافته و کاربردی در فن برندینگ تزریق کرده و به آن پایبند هستند و در کشور ما علی رغم شعارهای اخلاقی در این باره ، نه به شکل سنتی و اخلاقی به وعده مان وفا می کنیم و نه به شکلی حرفه ای از مفاهیم اصول برندینگ بهره می گیریم تا قدمی در جهت ایجاد ساختار و روشی برای جاری شدن قول برند در ارکان سازمان برداشته باشیم.

ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط leathapopadiuk.weebly.com در تاریخ دوشنبه 23 مرداد 1396 04:38 ب.ظ ارسال شده است
Hi, just wanted to mention, I liked this article.
It was funny. Keep on posting!

این نظر توسط How much does it cost for leg lengthening? در تاریخ یکشنبه 15 مرداد 1396 10:24 ب.ظ ارسال شده است
This is a topic that is close to my heart... Best wishes!
Exactly where are your contact details though?

این نظر توسط اورمیافود در تاریخ پنجشنبه 11 تیر 1394 05:21 ب.ظ ارسال شده است
از اینکه در صفحه اینستاگرام ما به جمع فالورهامون پیوستین خوشحالیم. مطالب شما در این وبلاگ رو خوندیم و امیدواریم ازشون بتونیم بهره ببریم. منتظر مطالب جدیدتون هستیم و منتظر مطالب جدید ما باشین لطفا
میلاد مظفری نژاد در پاسخ به این نظر گفته است که: ممنونیم به خاطر حسن توجهتون و نظر لطفتون

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir