تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - بازاریابی و EQ

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

بازاریابی و EQ

دسته: شبکه های اجتماعی، مدیریت تبلیغات، فروش و بازار، CRM و مدیریت مشتری ، نورو مارکتینگ یا بازاریابی عصب پایه، تاریخ ارسال: شنبه 13 تیر 1394

شیوه هایی برای استفاده از هوش هیجانی در بازاریابی


آیا تا بحال شده است اتومبیل خود را 15 دقیقه جایی پارک کنید و هنگام بازگشت با برگه های تبلیغاتی زیر برف پاک کن مواجه شده باشید؟ احتمالا مثل همه ی ما، آنرا مچاله کرده و به بیرون انداخته اید. متاسفانه، بازاریابی دیجیتالی نیز در آغاز راهی مشابه با وقایع این زنجیره ناخوشایند می باشد.

با رشد تکنولوژی، بازاریابان دیجیتالی بسیاری بارها و بارها مشتریان بالقوه خود را در مکان های کاملا اشتباه مورد هدف قرار داده و با این کار آنها را به شدت عصبانی کرده اند.

در واقع، مطالعات اخیر حاکی از آن است که تقریبا 50 درصد مصرف کنندگان تصور می کنند برندهای آنها فاقد هرگونه شناخت لازم برای ارتباط برقرار کردن با آن ها می باشد. در پژوهش دیگری دریافتند که تنها یک سوم مشتریان معتقدند که برندهای مورد علاقه شان آنها را واقعا درک می کنند

.                                          

راه حل این مشکل، هوش هیجانی است: این راه حلی واقعی، معتبر و شهودی می باشد. هوش هیجانی به ما کمک می کند تا کسب و کار سودآور تری راه اندازی کنیم و به نظر من اکنون زمان اجرای این مهارت ها برای شرکت های بازاریابی فرا رسیده است.

استفاده از هوش هیجانی در فعالیت های بازاریابی بسیار آسان تر از آن چیزی است که شما تصور آن را می کنید.بکار بردن آن سهل و آسان بوده و روش های منطقی برای آن وجود دارد. در اینجا به چگونگی اجرای این تاکتیک  می پردازیم:


·       با دقت گوش کنید

قبل از سرمایه گذاری روی یک رسانه دیجیتال، از ابزارهای اجتماعی گوش دادن مانندTopsy،  Hot suiteو Social Mention استفاده نمایید، تا آنچه مورد علاقه مخاطبان شما هست را بشناسید. با گوش کردن به آنچه مورد توجه مردم است، می توانید بهترین استراتژی خود را شکل دهید تا چهار مرحله ی پیشنهادی زیر را به انجام برسانید.



·        ابتدا ارزشی را ارائه دهید

بجای اجرای صرف برنامه کاری خود، راه هایی برای افزودن ارزش پیدا کنید. ارزش افزوده راه هایی برای افزایش و ارتقاء کیفیت زندگی مصرف کنندگانی پیدا می کند که خواهان دستیابی و حفظ آنها هستید. مطمئنا، می توانید اینگونه استدلال نمایید که این امر هدف نهایی محصول یا خدمات شماست اما قبل از اینکه کسی مایل به خرید از شما باشد، ابتدا باید بداند شما کیستید، نماینده چه چیزی هستید و چرا باید روی برند شما هزینه کنند. به منظور انجام این امر،  باید شما را به خوبی بشناسند. با یافتن شیوه هایی برای افزودن ارزش قبل از فروش، به مصرف کنندگان کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند.

 

·        جذابیت حواس پرتی را از بین می برد

روی تمایلات و قوانین جذابیت تمرکز کنید تا بجای انحراف ذهن و بر هم زدن حواس مخاطبان آنها را به سمت خود جذب کنید. هیچ کس دوست ندارد فروخته شود اما همه دوست دارند خریدار باشند. به یک متخصص قصه گویی تبدیل شوید. فراتر از خصوصیات و فواید آنچه می فروشید فکر کنید. کار شرکت شما چیست و برند شما نمایانگر چه چیزی می باشد؟ چطور با برخی شیوه های کوچک اما مهم، جهان را به مکانی بهتر تبدیل خواهید نمود؟

 

·        وحشت زده نشوید

بله، شما می توانید از اطلاعات به عنوان اهرمی برای یادگیری درباره مخاطبان خود استفاده نمایید، اما بین روشنگری و وحشت زدگی مرز باریکی وجود دارد. اگر احساس می کنید که ممکن است این مرز را قطع کنید، پس احتمالا این کار را می کنید. در عوض، به شیوه هایی بیاندیشید که به جای القاء ترس به آنها از دانسته های خود در مورد شان، آنها را شگفت زده و خوشحال نمایید.

 

·        وقتی مشتریان را دوباره مورد هدف قرار می دهید به آنها احترام گذارید

تکرار و توالی مهم است، اما ممکن است در هدف گیری مجدد مخاطبانتان زیاده روی کنید. بین اهداف مرتبط با آگاهی و خطرات و ریسک های ناشی از دلخوری و ناراحتی تعادل ایجاد کنید. به موضوع هدف گیری مشتریان از جنبه ملاقات کردن و دیدن یک دوست نگاه کنید.  اینکه فقط یک فرد یک بار با شما قراری گذاشته و زمانی را با شما سپری کرده است،  به این معنا نیست که قصد ازدواج با شما را دارد. هیچ کس محدودیت را دوست ندارد. به این واقعیت که فردی که خواهان فروش به وی هستید ، آماده خرید از شما نیست احترام بگذارید.

علاوه بر گسترش سریع تر کسب و کار شما، استفاده از این استراتژی های هوش هیجانی به شما اطمینان می دهد که شما به طور صحیح با مشتریان هوش هیجانی که به نوبه خود، به گسترش سریع تر کسب و کار شما کمک می نمایند ارتباط برقرار نموده اید. با این همه، مشتریان مناسب که با دلایل صحیح  از شما خرید می کنند، اطمینان یک رابطه صحیح را به شما داده و در آینده مشتریان بیشتری را به سوی شما سوق می دهند.

 

ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط Where is the Achilles heel? در تاریخ دوشنبه 16 مرداد 1396 03:14 ق.ظ ارسال شده است
I was wondering if you ever thought of changing the page layout of your website?

Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could
a little more in the way of content so people could connect with it
better. Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images.
Maybe you could space it out better?

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir