تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - اشتباهات استارتاپ ها

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

اشتباهات استارتاپ ها

دسته: شبکه های اجتماعی، CRM و مدیریت مشتری ، ارائه خدمات به مشتریان، تاریخ ارسال: جمعه 26 تیر 1394

بزرگ ترین اشتباهات بازاریابی که استارتاپ ها انجام می دهند...

هفت اشتباهی که در ادامه در مورد آن خواهید خواند توانایی این را دارند که شما را از تبدیل شدن به بهترین استارتاپی که می توانید باشید بازدارند.

طبق منحنی یادگیری این واضح است که اگر شما یک فعالیت اقتصادی را شروع کنید و اشتباهی انجام ندهید در حقیقت به اندازه کافی ریسک نکرده اید. تعداد زیادی از این استارتاپ ها هر ساله می آیند و می روند، در میان آن ها نمونه های خوب و بد زیادی دیده می شود. وقتی صحبت از بازاریابی شرکت نوپای شما به میان می آید، موارد مهمی مطرح می شود که با اجتناب از آن می توانید به استارتاپ بهتری تبدیل شوید. در ادامه برخی از این اشتباهات برای شما ذکر می گردد.

اشتباه اول: فراموش کردن مسائل مربوط ایجاد کشش قبل از شروع

اشتباه دوم: شکست در ایجاد مخاطب

اشتباه سوم: توجه بیش از اندازه به وب سایت تان

اشتباه چهارم: محتوای کم ارزش

اشتباه پنجم ایجاد ارتباط بدون داشتن استراتژی

اشتباه ششم: قراردادن اشتباه افراد در پست هایشان

اشتباه هفتم: دید دقیقی به رقابت داشته باشید


اشتباه اول: فراموش کردن مسائل مربوط ایجاد کشش قبل از شروع

وقتی شما مشغول ساختن استارتاپ خود هستید احتمالا آخرین چیزی که با آن فکر خواهید کرد بازاریابی باشد. ایجاد کشش و جاذبه دقیقا همان چیزی است که نیاز دارید. شاید با خود بگویید تا زمان مناسب شدن اوضاع صبر می کنیم، این حرف کاملا منطقی و منصفانه است اما اگر تا عالی شدن اوضاع صبر کنید (این کار ممکن است زمان زیادی طول بکشد) شما دوران با ارزشی را برای ایجاد کشش اولیه از دست داده اید. پس دست روی دست نگذارید، این مساله را فراموش نکنید و نام خود را بر سر زبان ها بیاندازید.

اشتباه دوم: شکست در ایجاد مخاطب

حتی قبل از این که محصولی داشته باشید شما نیازمند مردم هستید. شما نیازمند این هستید که آنچه در حال تولید دارید توسط افراد مختلف تست شود تا بتوانید از فیدبک های دریافتی برای بهبود خود استفاده کنید. وقتی مساله جذب سرمایه گذار مطرح می شود اطمینان داشته باشید آن ها از شما میزان مخاطبان شما را سوال خواهند کرد. در حقیقت سرمایه گذاران از شما مدرکی برای اثبات ارزشمندی ایده های تان می خواهند و این مدرک می تواند میزان مخاطبان شما باشد. بدون داشتن آمار فروش، تنها چیزی که می تواند میزان موفقیت و توان شما را نشان دهد جذب مخاطب می باشد.

اشتباه سوم: توجه بیش از اندازه به وب سایت تان

این درست است که شما دوست دارید وب سایت یکدست و جذابی داشته باشید ولی توجه بیش از اندازه و خارج از عرف به بعد آنلاین کسب و کارتان خیلی کار درستی نخواهد بود. جمله مشهوری در این مورد وجود دارد که می گوید "بی نقص بودن دشمن خوب بودن است"، توجه کنید چیزی که به عنوان یک استارتاپ باید بیشترین تمرکز را روی آن داشته باشید محصولات تان است، کیفیت محصولات و میزان ارزشمندی آن را افزایش دهید. سعی کنید توجه خود را به ایجاد شهرت و اعتبار برای شرکت تان معطوف کنید. زمانی که شما چیزی تولید می کنید که برای مردم جذاب و هیجان انگیز است قطعا مردم در مورد آن صحبت خواند کرد و این اصلا مهم نیست که وب سایت شما چه ظاهری داشته باشد.

به جز مورد بالا، سعی در بی نقص عمل کردن در برندینگ نیز در این شرایط کاری بیهوده است و نتیجه آن اتلاف زمان ارزشمند شما به عنوان یک استارتاپ است. بسیاری از شرکت ها در طول تکامل خود ممکن است در برخی از اصول خود تغییراتی ایجاد کنند بنابراین همیشه فرصت برای برندسازی دوباره و داشتن یک وب سایت عالی وجود خواهد داشت. در پایان باز ذکر می کنیم وب سایت را اولویت خود قرار ندهید.

اشتباه چهارم: محتوای کم ارزش

بازاریابی محتوا را حتما در نظر داشته باشید، این بهترین راه برای الف) داشتن یک سئوی قابل اطمینان و مطلوب ب) توسعه و افزایش میزان اعتبارتان. خودتان را برای ایجاد محتوایی که ارائه دهنده بینش شما و به روزرسانی های شرکت تان باشد آماده کنید. به وسیله کلیدواژه ها و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، محتوای تان را بهینه سازی کنید.

اشتباه پنجم: ایجاد ارتباط بدون داشتن استراتژی

شاید این جمله بسیار پیش پا افتاده باشد "زمان، ثروت است" این مساله در فشار بالای کار و اوایل راه برای یک استارتاپ کاملا ملموس خواهد بود. قبل از شروع برقراری ارتباط، از شناخت دقیق اهدافتان اطمینان حاصل کنید تا بتوانید زمان تان را در بهترین جای ممکن صرف کنید. یک فهرست اولویت بندی شده از کسانی که باید با آن ها صحبت کنید و بهترین جایی که می توانید آن ها پیدا کنید، تهیه کنید. ناگفته نماند بهتر است در این فهرست چیزی که قرار است از این تعامل ها برای شما حاصل شود ذکر شود. در پایان اطمینان حاصل کنید به تعداد کافی کارت در اختیار دارید یا خیر.

اشتباه ششم: قراردادن اشتباه افراد در پست هایشان

پیش از هر سخنی باید باید به شما بگوییم شما نمی توانید همه کارها را خودتان به تنهایی پیش ببرید. اشتیاق و تلاش شما ستودنی است اما تبدیل شدن شما به یک فرد همه کاره می تواند مانع پیشرفت شما شود. حتی اگر کسب و کارتان کوچک باشد، یک تیم اختصاصی برای بازاریابی استخدام کنید تا شما را در رسیدن به اهداف جذب مشتری تان کمک کنند. شما برای راه اندازی یک شرکت نوپا علاوه بر این که وظیفه بزرگی پیش رو خواهید داشت به تخصص نیز نیاز دارید. توجه کنید که کارها را به افراد متخصص و با مهارت در آن کار واگذار کنید به عنوان مثال همه چیز را برای اداره شبکه های اجتماعی به یک دانشجوی کارآموز واگذار نکنید زیرا این شبکه ها تریبون برند شما هستند.

اشتباه هفتم: دید دقیقی به رقابت داشته باشید

به خاطر بیاورید در زمان تحصیل به ما گفته می شد " سرتان روی برگه خودتان باشد" در اینجا نیز مساله بی شباهت به این جمله نیست. کاملا طبیعی است که شما علاقه مند به برانداز کردن تلاش های رقبایتان باشید و یا علاقه مند به دانستن بیشتر در مورد به روز رسانی های آن ها باشید. در اینجا اصلا قصد نداریم شما را از انجام این کار کاملا منع کنیم. مشکل اینجاست که اگر شما پیوسته چشم تان به رقبا باشد سرانجام خود را در یک بازی بی فایده گرفتار خواهید یافت. استارتاپ شما مخصوص شماست و ممکن است راه هایی که برای دیگران چاره ساز است برای شما بی نتیجه باشد. نکته مهم نوآوری است نه کپی برداری، پس اگر کار خود را اصولی و درست انجام دهید نیازمند این گونه توجه ها در رقابت نیستید.

ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط Can you increase your height by stretching? در تاریخ دوشنبه 30 مرداد 1396 03:10 ب.ظ ارسال شده است
It's really very difficult in this busy life to listen news on Television, thus I simply use internet for that reason, and get the newest information.

این نظر توسط http://puckettfvxnxchyny.exteen.com/ در تاریخ دوشنبه 23 مرداد 1396 04:22 ب.ظ ارسال شده است
I visit daily a few web pages and blogs to read articles or reviews,
but this webpage offers feature based posts.

این نظر توسط Can stretching help you grow taller? در تاریخ یکشنبه 15 مرداد 1396 06:25 ب.ظ ارسال شده است
Everyone loves what you guys are usually up too. Such
clever work and exposure! Keep up the fantastic works guys I've included you guys to
my blogroll.

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir