تبلیغات

آموزش و ارائه مطالب بازاریابی و تبلیغات و مارکتینگ - رنگ مشتری

تبلیغات و فروش
مدیریت تبلیغات و جذب مشتری
SEO
سئو SEO
مدیریت مشتری
مدیریت مشتری و افزایش حجم فروش
شبکه های اجتماعی
جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی
برند سازی
برند سازی و مدیریت برند

به کانال 'هنر بازاریابی' در تلگرام بپیوندید

artofmarketing

رنگ مشتری

دسته: مدیریت تبلیغات، فروش و بازار، برندسازی و مدیریت برند، CRM و مدیریت مشتری ، ارائه خدمات به مشتریان، مذاکره و فنون آن، تاریخ ارسال: یکشنبه 5 مهر 1394

  • رنگ مشتری  


طبق آخرین تحقیقات انجام گرفته مشخص گردید که هریک از انسان ها دارای رنگ خاصی هستند که نوع شخصیت و رفتار آن ها را نشان می دهد. در مطلب امروز قصد داریم به فروشندگان و کسانیکه می خواهند کالا یا جنسی را به دیگران بفروشند، نشان بدهیم که چگونه رنگ مشتری خود را در اولین تماس پیدا کرده و سپس طوری اقدام نمایند تا احتمال فروش خود را تا ۸۰درصد افزایش دهند.


 


انسان ها به چهار رنگ تقسیم می شوند:

۱) رنگ قرمز

۲) رنگ زرد

۳)  رنگ سبز

۴) رنگ آبی

 


خصوصیات افراد قرمز رنگ :

دارای هدف هستند(بی هدف وارد محل کسب شما نمی شوند)، با صدای بلند و محکم حرف می زنند، اعتماد به نفس بالایی دارند، رک صحبت می کنند، قاطع، جسور و همیشه مدعی هستند.

 

خصوصیات افراد سبز رنگ :

آرام هستند، خونسرد و بسیار مهربانند، به حرف دیگران زیاد گوش می دهند، علاقه مند به کمک به دیگران هستند، محتاط اند، زمان زیادی برای دیگران می گذارند، در خرید زیاد تخفیف نمی گیرند، خیلی سریع نمی توانند تصمیم گیری کنند.

 

 خصوصیات افراد زرد رنگ :

شدیدا اجتماعی هستند، زیاد حرف می زنند، در خرید زیاد چونه می زنند، سرزنده و همیشه شاد و بشاش هستند، اکثرا با دوستان خود به خرید می روند، در حالت منطقی زود قانع می شوند.

 

خصوصیات افراد آبی رنگ :

در ارتباطات خیلی سرد، آرام و بسار منضبط و محتاط اند، در مورد هر موضوعی زیاد فکر می کنند، محافظه کار هستند.

 

●  حال سعی کنید با هریک از مشتریان به گونه زیر عمل کنید:

 

۱اگر مشتری شما قرمز رنگ بود:

کوتاه و خلاصه صحبت کنید، صریح حرف بزنید، به آنها کاتالوگ نشان دهید(به جای اطلاعات به آنها تصاویر نشان بدهید)، نشان دهید کالای شما بهترین است، سعی نکنید بر آنها چیره شوید، به نظراتش احترام بگذارید، از رک گویی آنها عصبانی نشوید.

 

۲اگر مشتری شما سبز رنگ بود:

برای این دسته از مشتریان اعتماد و اخلاقیات بسیار مهم است، به آنها احترام بگذارید، به آنها مهلت دهید با خیال راحت تصمیم گیری نمایند، آنها را مجبور به خرید کالایی نکنید، آنها را در مورد کالای خود نگران نکنید(با استفاده نا بجا از این کالا خساراتی به شما وارد می شود)، با آنها ارتباط صمیم ایجاد کنید، از آنها بخواهید در مورد خرید کالای شما با دیگران مشورت کنند، اجازه دهید کالای شما را لمس کنند، این مشتریان فروشنده را در وهله اول به عنوان بهترین فرد ممکن می بینند( نگذارید وجهه شما نزد او خراب گردد). به یاد داشته باشید سبز ها وفادار ترین مشتریان هستند.

 

۳اگر مشتری شما زرد رنگ بود:

به این دسته از مشتریان کاتالوگ نشان ندهید زیرا حوصله خواندن آن را ندارند، به جای کاتالوگ برایشان از خصوصیات کالای خود حرف بزنید، با آنها صمیمی شوید، با آنها سرد ارتباط برقرار نکنید، این مشتریان زمانی که قول خرید میدهند خیلی زود فراموش میکنند به همین خاطر سریع با آنها معامله کنید، به دنبال ایده های جدید و خلاقانه در کالای شما هستند، پخش موسیقی در محل فروش بسیار در خرید آنها اثر میگذارد.

 

۴اگر مشتری شما آبی رنگ بود:

به آنها اطلاعات دقیق و منظم در مورد کالای خود بدهید، برایشان بصورت شفاهی توضیح ندهید، به مشخصات فنی محصول بسیار علاقه مند هستند، اگر قول خرید بدهد حتما خرید می کند، کوتاه و صریح با آنها ارتباط برقرار کرده و کالای خو را با کاتالوگ معرغی کنید، سریع تصمیم گیری نمی کنند، باید مطمئن شوند که کالای شما بهترین است، اجازه دهید کالای شما را از نزدیک بررسی کنند.

ادامه مطلب

بخش نظرات این مطلب

این نظر توسط http://juliettellera.hatenablog.com/archive/2015/09/25 در تاریخ دوشنبه 23 مرداد 1396 04:22 ب.ظ ارسال شده است
An interesting discussion is worth comment. I think that you need to write more on this
subject matter, it might not be a taboo subject but usually people do not discuss such issues.
To the next! Many thanks!!

این نظر توسط http://noxioussilhouet48.snack.ws/ در تاریخ چهارشنبه 18 مرداد 1396 10:52 ق.ظ ارسال شده است
It's really very difficult in this full of activity life
to listen news on TV, so I only use world wide web for that reason, and obtain the most recent news.

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام

خرید کتاب خدمت به مشتری

خدمت به مشتری

خرید پی دی اف آموزش تافل

آموزش تافل
مدیر وبلاگ در شبکه های اجتماعی :

درباره وبلاگ


این وبلاگ توسط میلاد مظفری نژاد کارشناس ارشد مدیریت اجرایی در گرایش بازاریابی مدیریت میشود.در این وبلاگ سعی شده است مطالب به روز و در عین حال جذاب دنیای بازاریابی ارائه شود تا هم مورد پسند عموم باشد و هم راهنمایی جهت صاحبان کسب و کار ها قرار گیرد.

مدیر وبلاگ : میلاد مظفری نژاد

نظرسنجی

به نظر شما مطالب وبلاگ ما چگونه است؟؟






جستجو

وبسایت های همکار

وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
وبسایت رسمی هنر بازاریابی وبسایت رسمی هنر بازاریابی www.artofmarketing.ir
راهنمای آزمون های بین المللی راهنمای آزمون های بین المللی www.iranibt.mihanblog.com
سفارش تبلیغ متنی قسمتی درباره وب سایت شما www.Yourweb.ir